Darba devēja tēls - klienta priekšstatu veido tas, ko viņš redz

18/12/2014

Publikācijas autore: Linda Tīruma, "Eiro Personāls" komunikāciju speciāliste

 

Trīs gadus ilgā pētījumā, kurā piedalījās lielākā daļa Eiropas valstu, tika atklāts, ka pastāv nepārprotama saistība starp darba devēja tēlu un patērētāja priekšstatiem par uzņēmumu.

 

Ja darbinieka uzvedība atšķiras no uzņēmuma pozicionētajām vērtībām un kultūras, ar daudz lielāku iespēju klients par patieso automātiski pieņems uzvedību. Piemēram, banka pozicionē sevi kā atvērtu un draudzīgu, taču darbinieki filiālēs ir drūmi un neatsaucīgi – klienta priekšstatu veido tas, ko viņš redz. Tas ietekmē šo klientu lojalitāti, jo ir svarīga konsistence, saskaņa starp to, ko organizācija postulē un realitātē redzamo.

Saskaņā ar vienu no pēdējā laika Gallup pētījumiem – atklāts, ka klientu lojalitātes un iesaistīšanās faktors vien nodrošina vidēji 23 procentus no uzņēmuma peļņas, vērtības. Raugoties sīkāk:

  • banku industrijā klienti, kas ir apmierināti ar savu banku – tās vērtībām, attieksmi u.c., ienes apmēram 37 procentus lielāku gada peļņu, salīdzinot ar bankām, kas par to nerūpējas;

  • tehnoloģiju nozarē šī atšķirība ir apmēram 29%;

  • viesnīcu un tūrisma nozarē – 46%.

Uzņēmumi, kas rūpējas par savu tēlu, nododot vēstījumu par to saviem B2B klientiem, saņem par 63% mazāk „nē” darījumos un gada griezumā - pat 50% augstākus produktivitātes rādītājus.

 

Publikācija veidota, izmantojot International Employer Branding Summit, 2010; Gallup, 2014 materiālus.

Please reload

Līdzīgas publikācijas

Kā kļūt par iekārojamu darba devēju?

April 9, 2014

1/1
Please reload

Jaunākās publikācijas
Please reload

Atslēgas vārdi
Please reload