Ekspresintervija ar konkursa sadarbības partnera "LabieDarbi.lv" vadītāju Jeļenu Šļihtu

13/01/2015

Publikācijas autore: Linda Tīruma, "Izcila Darba Devēja DNS 2015" organizatore

 

 

Konkursa "Izcila Darba Devēja DNS 2015" vienas no nominācijām - "Uzņēmuma darbinieku iesaiste sociālajā atbildībā" - sadarbības partneris šogad ir LabieDarbi.lv. Lūk, ko par darba devēja tēlu saka šī projekta vadītāja Jeļena Šļihta!

 

Ko Jūs sagaidāt no projektiem, kuri ir iesniegti „Izcila darba devēja DNS 2015”?

 

Manas ekspektācijas galvenokārt ir saistītas, lai uzņēmumi būtu korekti sapratuši jēdzienu “sociālā atbildība”. Tas nav stāsts par ziedošanas un sponsorēšanas atskaitēm vai mārketinga plāniem, bet gan pavisam ko citu. Ja reiz uzņēmums piedalās šādā konkursā, tam ir jābūt skaidrai sabiedrības atbalsta politikai, un tā noteikti neietilpst nevienā no pirms tam nosauktajiem dokumentiem.

Vienlaikus, ļoti ceru, ka šis konkurss sekmēs to uzņēmumu pievēršanos sociālās atbildības projektiem, kas līdz šim nav strādājuši atbilstoši šādai pieejai. Tāpat, sagaidu, ka tas veicinās kopējo izpratni par ilgtspējas konceptu biznesa vidē kopumā.


Kāpēc, Jūsuprāt, darba devēja tēla nozīme šobrīd pieaug?

 

 

Darba devēja tēls ir viens no būtiskākajiem kritērijiem, pēc kura darbinieks izlemj veidot darba attiecības ar konkrēto uzņēmumu Tieši tādēļ daudzi ASV un Rietumeiropas uzņēmumi rūpējas par savu tēlu, jo ir sapratuši, ka viss ir ļoti cieši saistīts. Darbinieks un uzņēmuma klients vai produkta patērētājs ir neatņemama vienota komunikācijas tīkla sastāvdaļa.

Šī tendence kļūst arvien izteiktāka arī Latvijā. Lai par to pārliecinātos, atliek vien aplūkot vienā nozarē strādājošu uzņēmumu izsludināto vakanču skaitu. Tādēļ uzskatu, ka arvien vairāk Latvijas darba devēju ir spiesti domāt ne tikai par piedāvāto pakalpojumu vai preču kvalitāti un cenu, bet arī par savu reputāciju un tēlu. Pretējā gadījumā uzņēmumā vienkārši krasi var sarukt gan esošo, gan arī potenciālo darbinieku skaits. .


Kas Jums būs svarīgi, vērtējot iesniegtos projektus?

 

 

Tā kā pēc dabas esmu perfekcioniste, pievērsīšu uzmanību gan saturam kopumā, gan arī detaļām.

Taču jāņem vērā, ka uzņēmumi atšķiras, tādēļ to iespējas un, kas ne mazāk svarīgi, prioritātes investēšanai sabiedrības izaugsmē jāvērtē individuāli un kontekstuāli (piemēram, ģeogrāfiskā vai uzņēmuma darbības profila ziņā). Mēs nevaram vēlēties, lai mazais vai vidējais uzņēmums šim mērķim velta tikpat, cik liela starptautiska kompānija. Vienojošais elements vērtēšanas procesā visos gadījumos paliek tas, cik mērķtiecīgi un precīzi uzņēmums investē sabiedrībā vai konkrētās tās grupās.

 

Ko Jūs vēlētos novēlēt konkursantiem?

 

Pirmkārt, lai šis konkurss sniedz jaunas zināšanas un iedvesmo turpmākai attīstībai. Otrkārt, aicinu katru uzņēmumu uztvert sociālo atbildību kā investīcijas nākotnē, kas ilgtermiņā nesīs labumu ne tikai sabiedrībai, bet arī pašam uzņēmumam. Treškārt, atcerēties, ka investēt var ne tikai finanšu līdzekļus, bet arī savu laiku.

Tātad īsumā – novēlu un arī aicinu domāt un strādāt stratēģiski!

 

____________

 

 

Jau vairāk nekā četrus gadus Latvijas iedzīvotājiem ir iespēja saņemt atbalstu savas idejas realizēšanai no labdarības iniciatīvas LabieDarbi.lv. Tās vadītāja Jeļena Šļihta būs viena no žūrijas locekļiem konkursā “Izcila darba devēja DNS 2015” – viņas pārziņā būs uzņēmumu sociālās atbildības vērtēšana.

 

Kāpēc LabieDarbi.lv pārstāvji ir ieinteresēti būt par konkursa “Izcila darba devēja DNS 2015” sadarbības partneri?

 

Piekritām kļūt par konkursa “Izcila darba devēja DNS 2015” sadarbības partneri, jo uzskatu, ka LabieDarbi.lv kā 4finance zīmola SMScredit.lv korporatīvās atbildības iniciatīvas piemērs var iedvesmot citus uzņēmumus pievērsties investīcijām sabiedrībā daudz mērķtiecīgāk, nekā iepriekš – proti, investēt resursus konkrētās jomās, lai sekmētu sabiedrības izaugsmi un vides attīstību ilgtermiņā.

Piemēram, ja IT nozares uzņēmums apzinās, ka jau tuvākajā laikā pietrūks kvalificētu speciālistu, atbildīgas un stratēģiskas investīcijas būtu resursu ieguldīšana topošo speciālistu attīstībā ar stipendijām, konkursiem, kā arī paša uzņēmuma iesaistīšanās potenciālo darbinieku tiešā apmācīšanā.

LabieDarbi.lv investē mērķtiecīgos Latvijas cilvēkos, kuriem pietrūkst tikai nedaudz, lai varētu savu talantu pacelt jaunā līmenī. Tāpat atbalstām arī dažādus sociāli nozīmīgus projektus, piemēram, vienīgo TV raidījumu Latvijā par bāreņu, bērnu un pusaudžu problēmām, filmu par mūziķi Mārtiņu Freimani un citus. Tādējādi mēs apvienojam labdarību ar mērķētām investīcijām noteiktas sabiedrības grupas attīstības veicināšanā.

Vēlos arī uzsvērt, ka projektu konkursa iniciatora SMScredit.lv investīcijas, kas četru gadu laikā ir pārsniegušas vienu miljonu eiro, tiek izlietotas atbildīgi, proti, tās tiek ieguldītas Latvijas izaugsmē, vienlaikus izvērtējot katra īstenotā projekta efektivitāti un ilgtspēju.

 

      

Please reload

Līdzīgas publikācijas

Kā kļūt par iekārojamu darba devēju?

April 9, 2014

1/1
Please reload

Jaunākās publikācijas
Please reload

Atslēgas vārdi
Please reload